سرخط خبرها

۵ درصد بودجه عمرانی شهرداری به شورا‌های اجتماعی محلات اختصاص می‌یابد

  • کد خبر: ۳۱۰۶۹
  • ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵
۵ درصد بودجه عمرانی شهرداری به شورا‌های اجتماعی محلات اختصاص می‌یابد
نشست طرح «چهارشنبه‌های محلات» در منطقه یک برگزار شد

حسین‌زاده - خبرنگار شهرآرا محله

پنجمین نشست طرح «چهارشنبه‌های محلات» در شهرداری منطقه یک برگزار شد. این نشست در منطقه یک نخستین نشستی بود که رؤسا و نایب‌رئیسان شوراهای اجتماعی محلات منطقه را با حضور شهردار منطقه و معاونان وی و نمایندگان پارلمان شهری پای میز حل مشکلات نشاند تا به بیان نظرات، دیدگاه‌ها و مطالبات ساکنان محله‌های این منطقه بپردازند. قرارشان این شد که این جلسه هر ۳ ماه یک‌بار برای رسیدگی کامل به مشکلات محله‌ها در این منطقه برگزار شود و در این بازه زمانی مشکلات و مسائل حل‌شدنی به سرانجام برسند و موضوع‌هایی که برای رسیدگی کامل به زمان نیاز دارند، بررسی شوند. به گزارش شهرآرامحله، احسان اصولی، رئیس کمیسیون فرهنگی‌واجتماعی شورای شهر، در این جلسه اظهار کرد: شورا‌های اجتماعی محلات حلقه واسط ارزشمند میان مدیریت‌شهری و مردم هستند که از این لحاظ برای مدیریت‌شهری جایگاه بسیار ویژه‌ای دارند. تاکنون مصوبه تخصیص ۵ درصدی اعتبارات عمرانی شهرداری اجرا نشده است، اما امسال باید این اتفاق بیفتد.
شهردار منطقه نیز با اشاره به اینکه اعتبارات عمرانی منطقه امسال رشد ۱۵۰ درصدی داشته است، گفت: با وجود اینکه ساکنان منطقه یک در منطقه‌ای زندگی می‌کنند که جزو مناطق برخوردار به شمار می‌آید، از منظر خدمات شهری و نیاز‌های خدمت‌رسانی در حداقل‌ها هستند. سرانه فضای سبز در این منطقه ۳/ ۴ مترمربع است که سرانه پایینی است و در موارد دیگری مانند فضا‌های فرهنگی کمبود‌هایی وجود دارد که به دلیل کمبود زمین در این منطقه هنوز این نیاز اهالی رفع نشده است. جواد اصغری با بیان اینکه تا‌کنون ۲ سرای محله در محدوده منطقه در بوستان جامی و مطهری‌جنوبی افتتاح شده است، توضیح داد: تلاشمان بر این است که امسال ۴ سرای دیگر نیز در محله‌های دیگر منطقه ایجاد کنیم تا شورا‌های اجتماعی محلات دغدغه محل برگزاری جلساتشان را نداشته باشند. حبیب براتی گل خندان، نایب‌رئیس شورای اجتماعی محله فلسطین، هم گفت: بهبود تعاملات شهرداری منطقه با نمایندگان شورا‌های اجتماعی محلات، ایجاد فرهنگ‌سرا، اختصاص بیلبورد‌هایی در محلات برای شناخت بیشتر اعضای شورای اجتماعی محلات، اختصاص خانه کودک‌و‌شاهنامه به شورا‌های اجتماعی محلات، مناسب‌سازی پیاده‌رو‌ها به‌ویژه برای معلولان و در خیابان‌های فلسطین و خیام، دخیل شدن نمایندگان مردم در شورا‌ها در اجرای مصوبات شوراها، اختصاص سالن مجد به فعالیت‌های ورزشی بانوان منطقه، احداث پارک کودک و احداث سرویس‌های بهداشتی در محیط‌های عمومی و همچنین مخالفت با پیشروی کافی‌شاپ‌ها تا پیاده‌رو‌ها از خواسته‌های شهروندان این محله است.
حمید‌رضا ذکاوتی، رئیس شورای اجتماعی محله سجاد، نیز افزود: معضل حضور زباله‌گردها، کمبود فضای بازی کودکان، افزایش بار ترافیکی به دلیل وجود بیش از حد بانک‌ها، کافی‌شاپ‌ها، رستوران‌ها و دفاتر معاملات املاک در محله، ضعف در بحث‌های عمرانی و مناسب‌سازی پیاده‌رو‌ها برای تردد معلولان و مسن‌تر‌ها و ساخت‌و‌ساز مجتمع‌های تجاری بدون در نظر گرفتن جای پارک ضروری در محله از مشکلاتی است که در این محله وجود دارد. علی‌اکبر معماری، نایب‌رئیس شورای اجتماعی محله صاحب الزمان (ع)، در ادامه گفت: نامناسب بودن پیاده‌روها، مشکل در روشنایی برخی کوچه‌ها و معابر، مشکلات ترافیکی تجمع ایستگاه اتوبوس، تاکسی و پارک بیش از حد خودرو‌ها در سه‌راه‌ادبیات، کمبود سطل زباله در بوستان صنوبر، ایجاد مسیر دوچرخه، اتمام بهسازی میدان صاحب‌الزمان (عج) که با ۳۰۰ میلیون تومان هزینه نیمه‌تمام ماند از خواسته‌ها و مشکلاتی است که در این محله با آن مواجه هستیم. یاسر سلطانی، رئیس شورای اجتماعی محله ارشاد، نیز تأکید کرد: احداث پارکینگی در بولوار خیام، فرسودگی لوله‌کشی آب و گاز در محله، جمع‌آوری یا سامان‌دهی زباله‌گرد‌ها و اجرای طرح بازیافت هوشمند زباله از مبدأ یا همان سیمپ، از مواردی است که شهروندان این محله خواهان رسیدگی به آن هستند. زهرا نجات‌زادگان، رئیس شورای اجتماعی محله احمدآباد، هم گفت: تجهیز بوستان‌های محله به سرویس بهداشتی، نمازخانه و وسایل بازی کودکان، احداث سرای محله و تأمین امنیت درمحله ضروری است. شمسی طوسی، رئیس شورای اجتماعی محله گوهرشاد، در ادامه توضیح داد: بازبینی اساسنامه شورا‌های اجتماعی محلات، نصب تابلوی اعلانات در خیابان قاضی‌طباطبایی و اجرای طرح ترافیک و طرح پسماند از نیاز‌های محله و شهروندان است. فهیمه میرزایی، نایب‌رئیس شورای اجتماعی کوی دکترا، نیز افزود: احداث پارکینگ، تدبیری برای تسهیل تردد معلولان در خیابان‌های پاستور، بابک و کوی دکترا، احداث چشمه‌های سرویس بهداشتی به‌ویژه در محل ساختمان پزشکان و تجهیز بوستان‌ها به وسایل بازی کودکان ازجمله نیاز‌های این محله است. لیدا ترک، نائب رئیس شورای اجتماعی محله کلاهدوز، نیز با طرح درخواست بازدید فصلی مسئولان شهرداری منطقه از محله گفت: اصلاح آسفالت، جدول‌کشی و پیاده‌روها، تأمین روشنایی کوچه شهید مهربان، ایجاد کتابخانه یا کاربری فرهنگی دیگر از مواردی است که شهروندان این محله خواستار شدند. یگانه حشمتی، رئیس شورای اجتماعی محله سعد‌آباد، با اشاره به درخواست شورای اجتماعی محله برای نرده گذاشتن به جای دیوار‌های باغ اداره اوقاف، یادآور شد: راه‌اندازی پاتوق محله، تشکیل کمیته‌ای با عنوان صیانت از حقوق شهروندی در شورا‌های اجتماعی، حل مشکل کانال‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی در تقاطع دانشسرا به سمت باباطاهر و حل مشکل روشنایی اطراف ورزشگاه تختی از مواردی است که شهروندان این محله خواستار رسیدگی به آن شدند.
وجیهه مزد‌گیر، رئیس شورای اجتماعی محله راهنمایی، گفت: نبود فضای بازی برای بچه‌ها، مشکل پیاد‌ه‌رو‌ها و کمبود فضای سبز در این محله از مواردی است که باید به آن توجه کرد.
صدیقه فتحی، نایب‌رئیس شورای اجتماعی محله آبکوه، نیز یادآور شد: حل مشکل جمع‌آوری آب‌های سطحی، افتتاح یک فرهنگ‌سرا در محله و مشخص کردن مکانی برای ورزش بانوان از درخواست‌های اهالی این محله است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->